DIECAST- MŰHELY #1

2010.05.28. 14:05

 

1:43 BBURAGO FIAT 131 RALLY "feljavítás"

Sok modellért harcoltam már, amióta gyűjtőnek nevezem magam, de a Bburago 1:43-as FIAT 131-ese minden képzeletemet felülmúlta. Sajnos igaz lehet a pletyka, mely szerint egy limitált szériáról van szó. Ha ez mégsem így van, akkor valószínűleg fél Európa kóros 131-mániában szenved és a nagykeresek is inkább a lakásukat díszítik ki vele a viszonteladás helyett. Ennyit egy ilyen apróságért, de még egy nagyobb, komolyabb valamiért sem rohangáltam. Mindenesetre nagy nehezen sikerült belőle szereznem egy-két darabot. Elárulom, hogy egy számomra kedves példányból általában minimum kettő kell, mert egyet úgyis szépen lassan agyonszeretgetek, így kell legalább még egy, ami elfoglalja helyét a társak között a vitrinben. Persze Kyoshot és AutoArtot nem így gyűjtök. :P

Amikor kezembe fogtam ezt az 1:43-ast, láttam, hogy a minősége messze túlmutat az utóbbi évek 1:43-as Bburagoin. Szép a fényezés, jók a tamponnyomott dekorációk, a rendszámtábla a helyén van (maga a rendszámtábla rögzíti hátul az alvázhoz a karosszériát) hátul és elől is (elől csak egy felfestés, ott a rögzítő funkcióval a ködlámpák vannak ellátva), továbbá amit egy ~690Ft-os játékautóból ki lehetett hozni, azt kihozták. Utastérben bukókeret, tűzoltópalack, sportülések, sőt, még kormány és műszerfal is van (néhány Bburago-ról ezt nem lehetett elmondani). A kerekek pedig elképesztő módon nem a szabvány Bburago felnikből állnak, hanem az igazi 131-esét mintázókból. A pattintásos megoldásért kár. Finomabb lett volna a fémtengelyes kivitel, de hát minden nem lehet tökéletes.

 

Megvolt tehát az élmény az autóval, amely ugyan kissé csökkent akkor, amikor egy IXO gyártású társa mellé tettem, de minden hibája ellenére megvan a forma, megvannak a típust felismerhetővé tévő alkatrészelemek, kisebb-nagyobb egységek. Szépet alkotott a Bburago, talán az utóbbi 10-15 év legklasszabb 1:43-asát. Ezzel a rögtönzött tesztet be is fejezném.

Ami a továbbiakat illeti, elkezdtem kutakodni az interneten, és belefogtam egy kisebb átalakításba. Na nem kell itt túl nagy dolgokra gondolni! Találtam néhány korabeli fotót az igazi autóról, valamint egy videót is arról az 1:1-esről, amelyről a Bburago elkészítette saját apró verzióját. Következett a festékek, ecsetek és egyéb eszközök beszerzése. Kíváncsi voltam, hogy némi ecsetvonással mit hozhatok ki ebből az autóból. Nem mindig követtem az eredeti gép alkatrészeinek színét és kidolgozását, de azért igyekeztem nem eltúlozni a megvalósításokat sem. 

A bukókeret fém hatású lett, az ülések matt kékek, a tűzoltó palack pedig piros. Utóbbival gyűlt meg a bajom leginkább.

Lehet, hogy vicces, de a pici hely miatt a maszkolást gyurmaragasztóval végeztem. A még nagyobb vicc pedig az, hogy bevált. 

Sajnos a festett hátsó lámpákkal nem tudtam mit kezdeni, viszont a kipufogóban akadt némi lehetőség. Felforrósított gombostű hegyével kilyukasztottam a kipufogóvégeket, majd ide is került egy kis fém hatású festék.

Amikor már nagyon nem tudtam magammal mit kezdeni, jött a biztonsági öv, és a belső visszapillantó tükör. Előbbi egy hátizsák piros béléséből lett kivágva (a méretén még finomítani kell), utóbbi pedig a retroautók LADA 1500-asból érkezett. Kis túlzással mondhatnám azt is, hogy a tükörrel gyakorlatilag FIAT alkatrész került az utastérbe. A finomítás itt sem maradt el. A tükör is kapott fém hatású festéket.

E változtatások után már végképp nem maradt sok ötletem. Még egy csepp fém hatás a belső kilincsekre, sebváltó gombra, és némi piros pöttyintés a műszerfalra. Amikor az antennán gondolkoztam, eszembe jutott, hogy kellene legalább hátulra sárfogó gumi. Az antenna telepítése végül elmaradt, a sárfogót viszont kivágtam fekete műanyag iratlefűzőből. A rögzítést kétoldalú ragasztószalaggal oldottam meg. Kicsit csálé, de talán egy rally diorámában elhelyezve ez már inkább azt mutatja, hogy az autó épp verseny közben készül elhagyni e kiegészítőket, és nem azt, hogy a „drágalátos átépítő sufnimájszter” (mármint én) nem volt eléggé alapos.

Lehetne még tovább ragozni az ötleteket, és tovább fejlesztgetni az autót, mert van benne lehetőség. Először viszont jön egy antenna, utána pedig a dioráma hozzá. Hogy megvalósítom-e további elképzeléseimet a Bburago FIAT-on, még nem tudom. Per pillanat annak örülök, hogy a feljavítás során személyi sérülés nem történt, és az anyagi kár sem volt jelentős. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diecastworkshop.blog.hu/api/trackback/id/tr662037970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása