DIECAST - MŰHELY #2

2010.06.01. 08:26

Bburago 1:43 FIAT Marea

Előzményként annyit el kell mondanom, hogy éjszakába nyúló képnézegetésem egy francia modelles fórumon kellő információt szolgáltatott több 1:43-asról is. Leginkább azonban a FIAT Marea-ra figyeltem fel. Rengeteg kiadásban láttam belőle. Többek közt olasz újságos rendőrautóként is visszaköszönt. A gyártókat illetően pedig megtudtam, hogy a Bburago is elkészítette a "szedán" és a kombi, azaz a Weekend kivitelt. Gondoltam, hogy talán itthon is lehet kapni mindkettőből. A kinézete egyáltalán nem volt rossz. Aki ismeri a Bburago Bravo-ját, az tudja, hogy igen kellemes a kidolgozottsága a többihez képest.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Marea is hasonló. Bár, meg kell mondjam, hogy szerintem a Bravo lámpái elől azért szebbek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Elindultam tehát gyűjtői körutamra, és végül meg is találtam számításaimat. A szépséghiba ott volt, hogy csak duopackban láttam a Marea-t egy Mini Cooper társaságában. Utóbbi zöld metál színű, és meg kell mondjam, hogy ez a fényezés igen nagyot dobott rajta. Megvettem a csomagot, hazahoztam, és örültem az olasznak, illetve az angolnak. Első komoly meglepetés a Marea kidolgozottsága volt. Elől és hátul is műanyag átlátszó lámpabúrák, fém tengelyen forgó kerekek, és csavaros összeszerelés. Ha valaki azt mondaná, hogy ugyanez a konstrukció volt kapható anno olasz rendőrautóként más gyártóktól, nem lennék meglepve. Sőt, azt is el tudom képzelni, hogy a Bburago a megmaradt alkatrészeket vette át és készítette el saját "low-cost" változatát. Tény, hogy Bburago-ban még csavarral összeszerelt 1:43-ast nem láttam. Ez már alapból elindította bennem az átépítésre ösztönző gondolatmenetet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nézegettem, tologattam, de túl nagy ellentmondásokba ütköztem a kis 1:43-as Bburago FIAT Marea-nál. Túl sok apróság meg van csinálva, ki van cicomázva, erre kap az autó egy még játéknak is gyenge bóvli, csillogó kereket. 
Mit is lehetne kihozni a helyzetből? 
Szétszedés, méregetés. Az eredeti kerék magassága ~13mm, a nyomtáv ~39mm. Egy kis reszelés sosem árt, ennél fél mm-rel talán még nagyobb is lehet a donor felnikészlet. Na de itt jön a probléma. Nagy tervem egy pillanat alatt meghiúsult. Miután egyetlen megmaradt FIAT Stilo felnikészletem is már a LADA 1500-ason feszít, az Alfa 166-os kerékmérete pedig még egy terepjárónak is "kezét csókolom, de megtetszett nőni" lenne, így nem volt más választásom, beütemeztem ma reggelre a legközelebbi hypermarketet. 
A jó gyűjtő megfontolt, a fanatikus korán kel. E kettőt vegyítve vittem magammal nyitásra a cetlit a kerékméretekkel, és útközben tervezgettem magamban, hogy vajon milyen kinézetű felnik állnának a legjobban a Marea-nak. 
Gyakorlatilag 5 perc elég volt a döntéshez, mert a kínálat lehetővé tette a gyors választást. Tehát a "bőség zavara" és a "hiány bősége" között találtam a készletet. Pont annyi volt, amennyi megadja a formára a választ, és abból is volt, aminek a méretei megfelelnek. Azért elővettem kis "hitelesített mérőeszközömet" és a donor autót kibontva lemértem a kerekeket. 
Passzoltak! Sőt! Tetszettek is! 
Irány tehát a pénztár! 
Na de a vonalkódot nem néztem meg, mivel nem is volt a dobozon, így ott kellett hagynom. Ez van.

Mikor kiértem a friss levegőre, akkor tudatosult bennem, hogy pont azt nem vettem meg, amiért ilyen korán jöttem. Kit érdekel ilyenkor a napi kenyér, tej, meg hasonló marhaságok?? 
Azért ezt mégsem hagyhatom annyiban!! Nem én lennék, ha nem mennék vissza. Sőt, nem lennék igazi gyűjtő, ha nem mennék vissza. 
Futás be ismét a hyperbe! Keresem, keresem. Na! Végre! Egy donor, amin vonalkód is van. Szuper! 
Még tejet azért venni kelllene. Harmadszor, főleg ilyen felesleges dolgokért úgysem jönnék vissza... 
Megvettem tehát a donort. Szétszedtem, kerekek ki, megmaradt alkatrészek szanaszét az asztalra. Marea elő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Próbafekvés, majd csiszolás. Gondolkodó, meggyötört, de elszánt harc vette kezdetét. Végül sikerrel jártam. Az új kerekek a helyükön. A régieket pedig majd valahogy belefaragom a donorautóba (talán annak jobban is állnának). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Hogy ne csupán a kerekeken látszódjon munkám nyoma, ezért "kínai strandpapucsfilcből" vágtam előre és hátra is 2-2 darabot, hogy egy pici szőnyeg is legyen a FIAT-ban. Pechemre csak barna színből van most itthon, de egy darabig ez is jó lesz. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Készen van a nagy mű. 
Minden önelégült beütés nélkül állítom, hogy szebb így, mint az eredeti kerekekkel. Sőt! szerintem olyan sokat dobnak rajta az új papucsok, hogy akár igazi modellautónak is lehetne nevezni, és nem csupán egy olcsó játéktütünek. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diecastworkshop.blog.hu/api/trackback/id/tr32046970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása